Samothraki – Mikro Vouni

TabereCuSuflet605In ultima zi a mini vacantei pe doua roti din Samothraki, ne-am bucurat de mare, de soare, am pedalat pana la capatul peninsulei Kamariotissa si am vizitat Mikro Vouni – unul dintre cele mai vechi si mai importante siteuri arheologice de pe insula!

De dimineata am avut parte de o sesiune de snorkeling pe plaja de la Akrogiali, in vestul insulei. Apoi ne-am urcat pe bicicleta si am explorat peninsula Kamariotissa – cel mai vestic punct al insulei. Cum se facuse foarte cald, am facut o baie racoroasa, apoi unii s-au intors in port iar altii au continuat pe un traseu velo marcat de cei din Alexandropoli. La un moment dat traseul vira la stanga, intr-o vale, noi am tinut-o inainte, pe o creasta deasupra campiei litorale. Si bine am facut caci am dat peste o multime de lucruri intersante! Mai intai am vazut o transee lunga, apoi o serie de cazemate unele deschise, altele cu lacat la usi, ba chiar am trecut si pe langa un tanc abandonat cu turela indreptata catre mare! Deh, semnele razboiului dintre turci si greci, ce dainuie inca din vremea Imperiului bizantin.

Am vizitat si cateva bisericute frumoase, inaltate pe mici dealuri, la marginea unor paduri frumoase. La un moment dat, in timp ce ne indreptam spre o biserica ce purta numele Sf.Gheorghe, am dat peste o adevarata unitate militara campata intr-o padure, cu tancuri camuflate de stajarii batrani. Ne-am oprit brusc, insa cei de la paza ne-au facut semn sa ne apropiem, iar un ofiter ne-a intrebat, amabil, unde vrem sa mergem. Am raspuns ca la biserica, iar ofieterul ne-a indicat cu mana directia, apoi ne-a spus ca daca vom continua spre mare, vom da de niste “ruine”. Curiosi sa vedem despre ce este vorba, am urmat drumul si am ajuns la cel mai vechi oras din Marea Egee – Mikro Vouni. Aici, in spatele unor pereti negri, de lemn, am vazut case si ziduri vechi de 8000 de ani! Tot aici, arheologii au gasit sigilii avand imprimate caractere lineare ale proto-alfabetului cretan, nedescifrat inca. Se pare ca Mikro Vouni a fost sa fie cel mai indepartat avanpost al Cretei antice.

Cam aceasta a fost povestea Aventurilor din Samothraki, un taram binecuvantat, plin de locuri minunate de vazut si de lucruri de facut:) Iata cateva poze din ultima zi:

Foto: Tabere cu Suflet, Demi Tipa

Leave a comment