Samothraki – Cascadele Fonias

TabereCuSuflet004Aventura din Samothraki a continuat in alte locuri minunate:) Dupa ce am vizitat Sanctuarul Marilor Zei, ne-am suit pe biciclete si am continuat sa pedalam prin paduri frumoase catre canionul Fonias, unde am facut o drumetie la capatul careia am vazut renumitele vathres si ne-am balacit in cascadele racoroase! Apoi, din nou pe bicicleta, am strabatut drumul catre salbatica plaja Kipos, unde am vazut caprele salbatice, iar seara ne-am rasfatat in bazinele cu apa termala din micutul port de la Therme!

Fonias in traducere libera inseamna “ucigasul”, nume pe care raul ce a sapat canionul la capatat datorita dezastrelor cauzate in trecut, in momentele de furie!
Genovezii au construit in sec XV un turn, care strajuie si astazi la varsarea lui in mare.

Drumul pana la cascade a fost cat se poate de frumos, pe malul raului, printr-o padure cu ferigi uriase si platani milenari. Mai sus am intalnit niste niste copaci neobisnuiti, cu coaja rosie si fructe ciudate. “Este demential” spunea Demi la fiecare cotitura a potecii:)

Prima cascada este Gria Vathra (Iazul batranei). Dupa o baie numai buna in apa racoroasa, am continuat urcusul prin padure catre a doua cascada, Gerania. Mai mica decat prima, ni s-a parut insa mult mai frumoasa, cu apele verzi, perfect transparent, rupte parca dintr-un bloc de smarald (foto). Pentru ca era tarziu, am lasat drumul catre a treia cascada, Klidosi, pentru alta data.

Si bine am facut, caci am avut timp de alte lucruri minunate! O parte din grup a avut parte de o delectare gastronomica la o taverna decorata in stil hippy, iar restul au parcurs pe bicicleta drumul pana la capatul dinspre est al insulei:) Aici, incet, incet padurea s-a rarit iar  drumul a devenit din ce in ce mai salbatic si mai putin umblat. In 2 ore de pedalat nu am intalnit decat o masina … si multe capre salbatice:) Caprele cresc si pasc in libertate aici, fiind unul din simbolurile pe insulei Samothraki.
Dupa o ultima curba, drumul s-a terminat brusc la poalele peretelui sudic al insulei, acolo unde se afla plaja Kipos (Gradina). Plaja cu vedere care insula turceasca Gokceada, este practic o fasie lunga de peste 1 km si acoperita cu pietre si cu o vegetatie pictica. Pe toata plaja erau doar 2 turisti si … o multime de capre:)

Prima zi din aceasta aventura minunata din insula Samothraki s-a incheiat cu o binemeritata baie la izvoarele termale de la Therme:)

Foto: Tabere cu Suflet, Demi Tipa

Leave a comment