Cu bicicletele in Bulgaria – Avenul Stalbitsa si Garvanitsa

TabereCuSuflet283Dupa Tura Cascadelor de la Krushuna, ne-am urcat pe bicicleta si am plecat spre satul Karpachevo unde am vazut doua avene, unul mai frumos ca altul!

Primul spre care ne-am indreptat a fost Avenul Stalbitsa, adica “cu scara” in traducere din lb. bulgara. Intr-adevar, avenul s-a creat prin surparea unei portiuni din tavan, iar o scara monumentala coboara pana la nivelul pesterii.
Drumul pana la aven urca si coboara pe un platou cu un pesiaj superb. Ajunsi la intrare, dupa primii pasi pe scara am simtit o racoare placuta. Ajunsi jos am observat o sala vasta in care am putut admira cateva formatiuni intersante. O raza de lumina care patrundea printr-o fanta subtire forma un spectaculos joc de lumini ce i-a inspirat pe unii sa spuna ca se afla in “Pestera lui Dumnezeu”.

De la Stalbitsa ne-am despartit. O parte au luat-o direct peste dealuri catre urmatorul obiectiv – Avenul Garvanitsa, ceilalti s-au intors in satul Karpachevo si au ales drumul asfaltat. Garvanitsa este un alt aven format prin prabusirea tavanului, insa dechiderea este larga si nu este nevoie de lunmina artificiala. Accesul in acest aven este limitat, noi am reusit sa intram insa si, cu atentie, am coborat pe scarile subrede pana la nivelul pesterii.

In ultima zi a mini Vacantei i-am intrebat pe participanti care dintre cele 5 pesteri le-a placut mai mult, iar majoritatea a indicat Garvanitsa, iar restul Stalbitsa!

La finalul zilei am facut o coborare vijelioasa, pe biciclete, pana la Krushuna, iar seara am avut parte de un gratar pe cinste facut de Robert, caruia ii multumim! 🙂

Foto: Tabere cu Suflet, Robert Bucur, Petru Severin

Leave a comment