Transilvania pe 2 Roti – Cheile Varghisului

TabereCuSuflet0146Astazi am urcat cu bicicletele pana in Cheile Vargisului, unde ne-am catarat si am vizitat mai multe Pesteri!

Dupa inviorarea de dimineata ne-am echipat, apoi ne-am suit pe bicicleta si am pedalat catre Cheile Varghisului. Pentru ca a plouat mult in ultimele zile, am preferat sa pedalam pe asfalt, iar dupa 3 km eram deja in Varghis. Aici ne-a atras privirile o Biserica cu totul aparte, despre care am aflat ca este construita dupa planurile renumitului arhitect Imre Makovetz, precum si Castelul Daniel din Varghis. Dupa ce am traversat satul, am intrat pe drumul ingust precum o pista de biciclete, care urca pret de 12 km spre Cheile Varghisului. Dupa o ora de pedalat eram deja la podul de la intrarea in Chei! Inevitabil, a inceput sa ploua:( Nu ne-am descurajat, ne-am legat bicicletele de un pom si am plecat sa exploram traseul tematic!
Am vazut Pestera Sura Cailor unde ne-am tarat pe galeriile laterale, apoi am traversat raul si am urcat scarile suspendate catre Pestera Meresti. La intrare ne-a izbit mirosul de guano, asa ca o parte dintre copii au renuntat. Cei mai aventurosi s-au plimbat prin galeria fosila si au intrat in sala liliecilor.
La intoarcere, apa s-a umflat atat de tare incat a trebuit sa ne descaltam!

Dupa un picnic binevenit, ne-am suit din nou pe bicicleta si am coborat, zburand ca vantul, astfel ca nu ne-a luat mult timp sa ajungem la pensiune:)
Seara am jucat Mafia si am spus Povesti!

In total astazi am pedalat 34 km, cu 240 m diferenta de nivel.
Iata filmul si pozele de astazi: